Coca-Cola geçtiğimiz ay içerisinde Portekiz’de mükemmel bir fikir geliştirerek duygulara dokunan bir reklam oluşturdu.

Fikir ise şöyle; Benfica isimli futbol kulübünün mağazasının ortasına bir cüzdan bırakmak. Cüzdanın içine ise 200 Dolar ve çok yakında olacak Portekiz’in en büyük derbilerinden Benfica-Sporting Lisbon maç bileti yerleştirmek. Yalnız, bu ikisi de cüzdanın içerisinde çok açık bir yerde görünecek şekilde duruyorlar.

Coca-Cola’nın yaptığı test ise cüzdanı kaç kişinin alacağı ve de kaç gişinin kasaya iade edeceğiydi. Coca-Cola’ya göre cüzdanı görenlerin %95′i cüzdanı kasaya götürüyor. Muhtemelen, bu dürüstlük sonucu hiç bir karşılık beklemeyen insanlar karşılığında biletleri çok önceden tükenmiş olan büyük derbiye bedava bilet kazanıyor.

Coca-Cola’nın aktivitesi bununla da sona ermeyip maç anında yaşanan olayları dev skorborda yansıtıp maça bilet kazanan kişileri gösteriyor. Coca-Cola’nın yaptığı bu aktivitenin tanıtım videosunu ise aşağıda bulabilirsiniz. Ayrıca, bu videonun Portekizce versiyonu Youtube‘da 200,000 izleyiciyi geçti bile.

Herkesin aklına muhtemelen o cüzdanın daha karanlık bir yerde bulunması sonucu bu oranın %95 olup olmayacağı sorusu gelmiştir. Benim de kafama takılan bu sorunun önemi ise Coca-Cola’nın yaptığı reklam karşısında çok azalmaktadır. Çünkü, bünyesinde kaliteli beyin olan şirketler ancak böyle duygusal bir reklam yapabilir. Bu yüzden, Coca-Cola’nın beyin takımına biz de buradan tebriklerimizi yolluyoruz.

Kaynak: sosmed.net

 

Comments are closed.