ABD’deki akıllı telefon pazarı 2011’in üçüncü çeyreğinde nasıl değiştiğini sizlerle paylaşmıştık. Akıllı telefon satan mağazaların talep ettiği markalar karşılaştırıldığında HTC %24 ile ilk sırada yer alırken, Samsung %21 ve Apple %20 ile onu takip etmişti.

Bu sonuçlar “iPhone eskisi kadar güçlü değil mi?” tartışmalarını yaratırken dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden biri olan GfK tarafından yapılan araştırma konuya başka bir açıdan bakabileceğimizi hatırlatıyor.

Reuters’in paylaştığı araştırma sonuçları, Apple marka akıllı telefon kullanıcılarının diğer markaların kullanıcılarından çok daha sadık olduğunu gösteriyor. iPhone kullanıcılarının %84’ü akıllı telefonlarını değiştirmeleri gerekse yine iPhone alacaklarını belirtiyor. Bu oran Google’ın Android işletim sistemini kullananlarda %60 iken Research in Motion’un BlackBerry’leri için %48’e düşüyor.GfK analistlerinden Ryan Garner, kullanıcıların ortalama %63’ünün kullanmakta olduğu akıllı telefon markasına sadık olduğunu söylüyor. Bu nedenle, akıllı telefon pazarındaki payların kısa sürede büyük değişiklikler göstermesi beklenmiyor. Ancak, Android’in hızlı büyümesi ve yeni Microsoft Windows’un piyasaya sürülmesi diğerleri için fırsat olduğunu gösteriyor. Garner, “Apple kesinlikle önde gidiyor ama gelişmeler gelecek sene onu zorlayabilir” diyor.

Kullanıcıların %70’inin akıllı telefonlarına bağlı olmalarının nedeni, telefonlarının özelliklerinin kusursuz entegrasyonu ve içeriğe ulaşabilmenin kolaylığı. GfK, bu bulguyu göz önünde bulundurarak, “En uyumlu müşteri deneyimini yaşatmayı ve marka bağlılığını arttırmayı başaranlar bu pazardaki en büyük kazançlara ulaşacaklar” şeklinde yorum yaptı.

Araştıma kapsamında İngiltere’de, Fransa’da, Almanya’da, İtalya’da, İspanya’da, Brezilya’da, Çin’de ve ABD’de 4.500 kişiyle görüşüldü.

sosyalmedya.com

Tagged with:
 

Comments are closed.