Küçük işletmeler günden güne sosyal medyayı ve onun faydalarını daha fazla keşfetmeye devam ediyorlar. Hal böyle olunca yapılan araştırmalar da bu gerçeğin doğruluğunu bizlere yansıtabiliyor.

Constant Contact tarafından yapılan araştırma küçük işletmelerin online dünyada nasıl hareket ettiklerini bizlere sunuyor.

Aşağıdaki İngilizce infografikde de görebileceğiniz bazı çarpıcı sonuçlar ise şöyle;

Yazının Devamı »

Ahmet AKHAN

Türkiye’nin, çok da uzun olmayan bilgisayar ve internet geçmişi ile bugününü kıyasladığımız da aslında, az zamanda ne kadar çok iş başardığımızı daha iyi fark ediyoruz.

Henüz internet çağına yeni girdiğimiz dönemlerde, bugünün sosyal medya ve paylaşım platformlarının gelişmişliğinden çok uzak olan ıcq, mirc gibi sohbet sitelerini hepimiz hatırlıyoruz.

Ardından bilgisayarlarımızı saatlerce meşgul eden MSN Messenger geldi ve diğerlerini bir tuşla unuttuk. 

Yazının Devamı »

Google+ son dönemde müthiş bir atağa geçerek bu alanda iddialı olduğunu göstermeye çalışıyor. Sitenin yapmış olduğu son atak ise televizyonlara verdiği reklam. Reklamı izlemek için…

Tagged with:
 

ABD’deki akıllı telefon pazarı 2011’in üçüncü çeyreğinde nasıl değiştiğini sizlerle paylaşmıştık. Akıllı telefon satan mağazaların talep ettiği markalar karşılaştırıldığında HTC %24 ile ilk sırada yer alırken, Samsung %21 ve Apple %20 ile onu takip etmişti.

Bu sonuçlar “iPhone eskisi kadar güçlü değil mi?” tartışmalarını yaratırken dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden biri olan GfK tarafından yapılan araştırma konuya başka bir açıdan bakabileceğimizi hatırlatıyor.

Yazının Devamı »

Tagged with:
 

Fransız Semiocast Ajansı tarafından yapılan araştırma Twitter’da en çok kullanılan dilleri gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre, geçtiğimiz Ekim ayında Twitter’da 180 milyon ileti yazılmış ve %36 ile en çok kullanılan dil İngilizce…

İngilizce’nin günlük ortalama 70 milyon tweet ile birinci olduğu sıralamada %14 ile Japonca Twitter’da en çok kullanılan ikinci dil olarak yer alıyor. Portekizce, İspanyolca ve Malayca bu iki dili takip ediyor.

Yazının Devamı »

Tagged with:
 

Google’da arama yapmak başlı başına bir meziyet. Bulmak istediğimiz şey isterse bir elektronik ürün olsun, isterse yıllar önce izlediğimiz bir dizinin baş karakterinin eski fotoğrafı veya yazdığımız tez için bir kaynak zaman zaman Google’ın başındayken internetin karanlık dehlizlerinde kaybolabiliyoruz. Hele ki aradığımız, nadir rastlanan bir şey ise aramalarımızdan olumlu sonuçlar almak çok zaman alabiliyor.

Yazının Devamı »

Tagged with: