Küçük işletmeler günden güne sosyal medyayı ve onun faydalarını daha fazla keşfetmeye devam ediyorlar. Hal böyle olunca yapılan araştırmalar da bu gerçeğin doğruluğunu bizlere yansıtabiliyor.

Constant Contact tarafından yapılan araştırma küçük işletmelerin online dünyada nasıl hareket ettiklerini bizlere sunuyor.

Aşağıdaki İngilizce infografikde de görebileceğiniz bazı çarpıcı sonuçlar ise şöyle;

 

Küçük işletmeler sosyal medya pazarlamasınının müşterileriyle bağlılığı artırdığını düşünüyorlar. Bu kitle en fazla hangi sosyal medya aracını kullanıyor?%86 Facebook

%71 Video Paylaşma

%60 Twitter

%55 LinkedIn
%83 Ücretsiz veya Düşük HarcamalıKüçük işletmeler sosyal medyayı kullanıyor çünkü sosyal medya onların iş dünyasıyla önemli bir şekilde örtüşüyor. Neden kullandıklarına gelice;

%67 Kullanımı kolay

%65 Çünkü, diğer pazarlama stratejilerini tamamlayıcı bir rol üstleniyor

Küçük işletmlerin geçen 6 ayda sosyal medya pazarlaması kullanımında bir artış gözlendi. 

2011 Baharı %73 kullanım

2011 Güz %81 kullanım

 

Küçük işletmelerin çoğu hem pozitif hem de negatif yorumlara cevap verdi.
Negatif yorumlara cevap verenler %60Pozitif yorumlara cevap verenler %59

sosmed.net

Comments are closed.