Bu başlıkları okuyan birçoğunuz ikisi de aynı şey değil mi? Diye soracak kendi kendine…

Belki de çok haklısınız, henüz geldiğimiz diyemesek de hızla ilerlediğimiz nokta, bu ikisinin birlikte anılmasıyla aynı şeymiş gibi anlaşılmasına neden oluyor.

Ancak…

İkisini aynı kefeye koyup taşımaya başlarsanız muhakkak birisi zarar görecektir.

Ve bu yüksek ihtimalle sosyal medya olacaktır.

Tüm dünyada salgın gibi başlayan ve ülkemizi de içine alan sosyal medya çağın gerektirdiği gibi hızla ilerliyor.

Ancak bu hızlı ilerleyişte sosyal medyanın bir de itici gücü var.

(Dijital Pazarlama)

Dijital pazarlamayı parantez içine alıyoruz.

Çünkü dijital pazarlama bugün yani sosyal medyanın başlangıcında, bir itici güç olarak görünse de yanlış kullanıldığı takdirde sosyal medyanın sonu da olacaktır.

Bu tabi ki kendi tespitimiz…

Bugüne kadar basılı ve görsel medyada yaşanan deformasyonunun da temeline inerseniz, yanlış reklam ve pazarlama stratejilerinin yattığını göreceksiniz.

Yani her yeni icada uygun olarak yinelenen ve sosyal medya için de sıkça kullanılan “sosyal medya çıktı mertlik bozuldu” lafı aslında her alandaki ilk -yanlış- pazarlama stratejilerinden bu yana dillere pelesenk olmuştur.

Olmaya da devam edecektir.

Bu pazarlama stratejilerini dijital alanda uygulamaya çalışırken, sadece bir yayın organı olarak değil sosyal medyayı, yeni bir yaşam biçimi olarak değerlendirmek gerekmektedir.

Sosyal medyayı yalnızca yeni bir pazarlama alanı, kar amaçlı bir ürün ya da reklam pastasındaki yeni bir dilim olarak görmeyi sürdürenler, gerçek manasıyla kullanıldığında hayatı kolaylaştıracak ve yeni başarıların önünü açacak bu mecrayı yok edenler olacaktır.

Zira…

Geçmişte cep telefonlarına bile karşı olanlar, akıllı cihazlar çıktığında “bunlar ABD’nin dünyayı takip etme yöntemi” paranoyalarını dillendirenler, bugün ellerindeki cihazlarla instagramda fotoğraf paylaşıp,twitterda yorumlar, facebookta beğeniler yapıp etrafta kendilerini “sosyal medyacı”diye tanıtıyorlar.

Önerimiz…

Gerek kurumlar, gerekse özel sektör temsilcileri, sosyal medyanın gücünü kullanmak için başvurdukları dijital pazarlama stratejilerinde çok dikkatli olmalı.

Yanı sıra bu stratejileri ortaya koyacak sosyal medya uzmanları ya da dijital pazarlama stratejistleri özenle belirlenmeli.

Yalnızca paranın satın alabileceklerini değil, sosyal medyayı bir yaşam biçimi olarak gören ve bu mecrayı özümsemiş uzmanlar tercih edilmeli.

Yapılacak küçücük bir hata hem dijital pazarlama gibi belki de sonunu göremeyeceğimiz kadar uzun soluklu olacak bir stratejiye hem de sosyal medya mecrasına büyük zararlar verebilir.

Comments are closed.